خوشه چرم در استان همدان ایجاد گردد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، امیر خجسته بعدازظهر آدینه در مراسم اختتامیه نمایشگاه صنعت کیف و کفش و چرم استان همدان گفت: صنعت چرم در همدان و تبریز از قدمت بالایی برخوردار بوده اما مظلوم واقع شده است.

خوشه چرم در استان همدان ایجاد گردد

امیر خجسته با بیان اینکه هزار واحد فراوریی چرم در استان همدان فعال است که در بعضی واحد ها بین 40 تا 50 نفر اشتغال دارند، اعلام کرد: برگزاری این نمایشگاه به معنی توجه کردن مسئولان ملی و استانی به صنعت چرم است.

وی با بیان اینکه امیدواریم این نمایشگاه خروجی خود را نشان دهد و بسیاری از مسائل این صنعت حل گردد، ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی به موضوع فراوری توجه ویژه ای می گردد چراکه اولویت نخست اشتغال است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید فراوری تقویت و موانع کسب و کار برداشته گردد، اعلام کرد: اگر پول های بلوکه شده به کشور برگردد باید در زیر ساخت های مربوط به فراوری در کشور و استان هزینه گردد.

خجسته با بیان اینکه نباید برای پول های بلوکه شده جا باز و در هر جا که خواستند هرینه نمایند، ادامه داد: فرزندان ایران سرمایه های ملی هستند که اگر غفلت کنیم این سرمایه ها از بین می فرایند.

وی در مورد اقتصادیات نیز با بیان اینکه اقتصادیات حق دولت است و باید پرداخت گردد، گفت: دولت آینده اقتصادیات را باید طوری طراحی کند که فرار از اقتصادیات نداشته باشیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از اقتصادیات 52 درصدی برای استان همدان انتقاد کرد و ادامه داد: چرا باید برای تهران اقتصادیات 19 درصدی و برای همدانی که صنعتی و گردشگری نیست اقتصادیات 52 درصدی بسته گردد.

امیر خجسته با بیان اینکه در سازمان اقتصادیاتی باید ادب و احترام به مردم و فراوری نماینده در راس باشد، ادامه داد: فرار اقتصادیات را قبول نداریم و حق مردم و دولت باید رعایت گردد و درست استت که وضع اقتصادی دولت خوب نیست اما درست نیست که پول را به زور از جیب مردم بیرون آوریم.

وی همچنین از برخورد مدیرکل دارایی استان همدان انتقاد کرد و اعلام کرد: این نوع رفتار را نمی پذیریم و در راس باید ادب و احترام باشد.

رئیس اتحادیه کیف و کفش استان همدان نیز با بیان اینکه همدان قدمت پنج هزار ساله و هزار و 860 اثر تاریخی ثبت شده دارد، گفت: ایران یکی از نخستین ها در صنعت چرم است.

احمد گازرانی با بیان اینکه با همدلی و همزبانی می توان صنعت چرم را به سمت توسعه سوق داد و به عنوان صنعتی اشتغالزا معرفی کرد، اضافه نمود: امروز صنعت چرم در استان و کشور از عوامل مهم ایجاد اشتغال و کسب و کار در کشور است.

وی با بیان اینکه می توان از این ظرفیت استفاده و فراوریات چرمی را به خارج از کشور صادر کرد، گفت: ایجاد دانشگاه چرم، توجه به چرم حلال، توجه به بازار چرم، تشکیل تعاونی چرم و غیره باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

در این مراسم عین الله حسین زاده دبیر نمایشگاه، شهرام حسین زاده دانشور مسئول اجرایی نمایشگاه و محمد علی صدیقی عضو هیئت مدیره اتاق اصناف ایران از سوی استاندار همدان به عنوان شهفرایند افتخاری همدان معرفی شدند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 70271

به "خوشه چرم در استان همدان ایجاد گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوشه چرم در استان همدان ایجاد گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید