حریرچی: اگر آمار نماینده قم درست باشد استعفا می دهم

به گزارش مجله سرگرمی، دبیر ستاد مقابله با ویروس کرونا آمار نماینده قم را تکذیب کرد.

حریرچی: اگر آمار نماینده قم درست باشد استعفا می دهم

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، ایرج حریرچی در یک نشست خبری که در ستاد ریاست جمهوری برگزار گشت، گفت: اخبار منتشر شده در زمینه فوتی های قم را تکذیب می کنم اگر حتی نصف این این آمار هم درست بود، من استعفا می دهم.

وی با بیان اینکه در زمینه مبتلایان و فوت شدگان به دلیل ویروس کرونا هیچ دستگاهی بجز وزارت بهداشت آمار رسمی ندارد، افزود: از روز گذشته تا به امروز به آمار فوتی های ویروس کرونا چهار نفر افزایش پیدا نموده و شمار قربانیان کرونا به 12 نفر رسیده است.

حریرچی همچنین اظهار کرد که در حال حاضر 900 نفر در کشور علایم شبیه آنفلوآنزا و کرونا دارند.

حریرچی این را هم گفت که نتیجه تست کرونا رییس دانشگاه علوم پزشکی قم هم مثبت اعلام شده است.

به گفته وی، در حال حاضر دو بیمارستان در قم مشغول فعالیت است که یکی از آن ها با ظرفیت 80 درصدی و دیگری با ظرفیت 20 درصدی پر شده اند.

وی درباره تست کرونا نیز اظهار کرد: اگر در خانواده ای یک نفر به ویروس مبتلا شده باشد و نتایج آزمایش اش مثبت باشد از سایر اعضا که علائم آنفلوآنزا دارد تست گرفته نمی گردد چرا که یک خانواده همزمان نمی تواند به چند ویروس مختلف مبتلا شوند.

حریرچی ادامه داد: از زمانی که ویروس کرونا در کشور چین شیوع پیدا کرد، ما در کشور خود آموزش های لازم در این زمینه را به بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و سایر مردم را دادیم. در حال حاضر شرایط در کشور تقریبا به ثبات رسیده و توانستیم مشکل را به حداقل برسانیم. از همگان می خواهیم که اشتباه ننمایند و فکر ننمایند که اگر مسائل را به صورت تشدید یافته بیان نمایند مسئولان از خواب بیدار می شوند.

معاون وزیر بهداشت افزود: این که ما مدارس و دانشگاه ها را تعطیل کنیم به معنای این نیست که مردم به سفر فرایند در حال حاضر اعلام شده است که ورودی به استان گیلان 20 درصد بیشتر شده است که این موضوع اصلا نشانه خوبی نیست.

به گفته حریرچی، بعد از استان قم، دومین استان از نظر شدت درگیری استان گیلان است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه با قرنطینه به هیچ عنوان موافق نیستیم گفت: قرنطینه برای قبل از جنگه جهانی اول برای طاعون و وبا است و چینی ها نیز در حال حاضر از قرنطینه ای که شده راضی نیستند. قرنطینه تبعاتی دارد و ما با قرنطینه موافق نیستیم.

حریرچی در عین حال گفت: بعضی کشور های مختلف تعداد مبتلایان و فوت شده ها را کتمان می نمایند. بر اساس بعضی آمار غیر رسمی 18 نفر در یکی از کشور های جنوبی همسایه ما فوت شده اند که به هیچ وجه اعلام رسمی نشده است.

این خبر تکمیل می گردد/

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 71894

به "حریرچی: اگر آمار نماینده قم درست باشد استعفا می دهم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حریرچی: اگر آمار نماینده قم درست باشد استعفا می دهم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید