ایران، رتبه اول صنعت چاپ در منطقه است، عمل به توصیه رهبری در فراوری کاغذ در داخل

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران:وزیر ارشاد در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته تهران گفت: اگرچه ما در مقایسه با کشورهای منطقه در تمام قسمت های مختلف عرصه نشر و کتاب در رتبه اول هستیم اما راضی به شرایط موجود نیستیم و باید به آنچه که شایسته فرهنگ ماست برسیم.

ایران، رتبه اول صنعت چاپ در منطقه است، عمل به توصیه رهبری در فراوری کاغذ در داخل

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرنگاران، سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که سخنران پیش از خطبه های نماز آدینه این هفته تهران بود به تشریح برنامه ها و اقدامات وزارت ارشاد اسلامی برای ترویج فرهنگ کتا بخوانی و اقدامات فرهنگی این وزارت پرداخت.

حسینی در خصوص راه های گسترش فرهنگ کتاب خوانی گفت: خانواده ها می توانند با محشور کردن بچه ها از سنین دبستان و پیش دبستانی با کتاب آنها را با فرهنگ کتاب خوانی بار بیاورند. همچنین ائمه جماعات و آدینه نیز با توصیه های خود می توانند در توسعه فرهنگ کتابخوانی نقش داشته باشند.

وی با شاره به برگزاری اجلاس وزراء فرهنگ کشورهای عضو مجمع گفت وگوی آسیایی در تهران گفت: پیش از این در این مجمع 20 پروژه وجود داشت که غالبا صنعتی و مالی بودند اما از سال 1390 جمهوری اسلامی ایران پیشگام شد تا با فعال کردن بخش فرهنگ یدر این مجمع ریاست آن را نیز برعهده داشته باشد که سال جاری برای نخستین بار این اجلاس در سطح وزراء فرهنگ در تهران برگزار گردید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص اهمیت فرهنگی کتاب و کتابخوانی ادامه داد: باید کاری کنیم که مطالعه تبدیل به امری روزمره برای مردم گردد. زیرا آن چه که می تواند پشتوانه تمام عرصه های فرهنگی و هنری قرار بگیرد کتاب است و یکی از شاخص های توسعه در هر کشوری نیز توجه به کتاب و مطالعه است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب تهران اعلام نمود: نمایشگاه کتاب فضایی را فراهم می آورد که به دسترنج دانشمندان و علما توجه بیشتری گردد. باید توجه کنیم که اگر فرهنگ ما تا به امروز صیانت شده است به خاطر تلاش ها و تلاش های علما و دانشمندان بوده است که یکی از نمونه های آن کتاب الذریعه فی تصانیف الشیعه آغا بزرگ تهرانی است.

وی با اشاره به اقدامات اجرا شده از سوی وزارت خانه متبوعش در خصوص ترویج کتاب خوانی گفت: در چند سال گذشته فضای کتابخانه ها رو به توسعه بوده و از 1600 کتابخانه به 2800 کتابخانه رسیده ایم. سعی شده است در کانو ن های فرهنگی و هنری مساجد کتابخانه های باز و مخزنی دایر گردد.

وی ادامه داد: اگرچه ما در مقایسه با کشورهای منطقه در تمام قسمت های مختلف عرصه نشر و کتاب در رتبه اول هستیم اما راضی به شرایط موجود نیستیم و باید به آنچه که شایسته فرهنگ ماست برسیم.

حسینی در خصوص اقدامت اجرا شده در نمایشگاه کتاب تهران نیز ادامه داد: ده ها برنامه جانبی در حاشیه نمایشگاه کتاب برگزار گردید که این ها همگی نشان از تاثیر فراوان فرهنگی این نمایشگاه دارد. همچنین در نمایشگاه هر روز یک کتاب فراوری می شد که ما فردا مراسم رونمایی از 10 کتاب منتشر شده در نمایشگاه را برگزار خواهیم کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با شاره به کمبود اعتبارات لازم برای بخش فرهنگی اضافه کرد: امیدواریم نمایندگان مجلس که هم اکنون در حال آنالیز بودجه سال 1392 هستند در کنار نقش نظارتی شان نقش حمایتی نیز داشته باشند چرا که فعالیت های فرهنگی ما تامین اعتبار لازم برگزار می گردد. ما سال جاری 20 میلیارد تومان به عنوان یارانه اختصاص دادیم که با این میزان اعتبار تنها به 250هزار نفر دانشجو توانستیم یارانه ارائه کنیم در حالی که کشور ما 4میلیون دانشجو دارد. از سوی دیگر توصیه رهبری مبنی بر فراوری کاغذ در داخل کشور را نیز مدنظر قرار داده ایم.

حسینی با اشاره به اقدامت وهابیان تکفیری در اهانت به ساحت صحابه پیامبر اکرم (ص) گفت: این جمود و جهل و بی خردی که آنها را به آنجا رسانده است که هتک حرمت مقدسات را می نمایند در خیچ فرهنگ یجایی ندارد. این ها همانند کف های روی آب اقیانوس بزرگ امت اسلامی هستند که از بین خواهند رفت.

وی در انتها گفت: امیدواریم چهره حقیق اسلام را به دنیا معرفی کنیم و با همت و ثبر و استقامت بر تبلیغات دنیاخواران غالب شویم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: تسنیم
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 71145

به "ایران، رتبه اول صنعت چاپ در منطقه است، عمل به توصیه رهبری در فراوری کاغذ در داخل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران، رتبه اول صنعت چاپ در منطقه است، عمل به توصیه رهبری در فراوری کاغذ در داخل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید